poniedziałek, 4 marca 2013

"Macierz" Maria Rodziewiczówna

 
 
 
 
 
 
Tytuł: "Macierz"
Autor:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Data wydania: 1960
Liczba stron: 179
Oprawa: miękka 






Książkę pt. "Macierz" Marii Rodziewiczównej przeczytałam z polecenia z mojego Dziadka. "Macierz" powstała na początku XX wieku. Opowiada o losach dziewczyny doświadczanej przez los. Główna bohaterka skłócona z ojcem, porzuca rodzinny dom. Od tej chwili musi radzić sobie sama. Stacza się, by ostatecznie odnieść życiowy sukces.

Temat tej książki podoba mi się. Lubię gdy moja lektura kończy się happy endem. "Macierz" to opowieść o brutalnym życiu. W tej książce ukazane są różne wartości, takie jak uczciwość: honor, duma, miłość i współodczuwanie z przyrodą.

Mimo tych zalet, które niewątpliwie "Macierz" posiada, po jej lekturze pozostał mi pewien niesmak. Nie podobało mi się to, że chwilami akcja bardzo rozciągała się. Wtedy z trudem starałam się przebrnąć przez kolejne strony. Moim zdaniem to właśnie jest największą wadą "Macierzy" - powiewa nudą!

Z całą pewnością, mimo niewątpliwych zalet, jakie opisywana przeze mnie książka posiada, nie przeczytałabym jej po raz kolejny.

Interesująca fabuła, lecz niestety przedstawiona w nieciekawy, wręcz nudny sposób. Niestety nie nadaje się dla współczesnego czytelnika.

Ocena: 3/10

Em.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz